HTML

Celica Motorsport

A hogyanokról és a miértekről, a majdani csapatról, támogatókról, szponzorokról és hogy kivel-mit-és-hogyan és arról is amiről nem kéne.

Támogasd a csapatot!

Ha szimpatikusak a céljaink, és szívesen hozzájárulnál a sikerünkhöz, akkor örömmel fogadjuk támogatásodat.

A következő gombra kattintva PayPal-on keresztül ezt megteheted:

ITINER

Bogdán Lajos
36°20°823'5100'
lbogdan@illusionsmedia.hu

go2bamako.blog.hu
www.budapestbamako.hu

2008.08.30. 13:50 squall_

Születéstől versenyre tervezve: Toyota Celica ST185 Gt-Four

Tudni illik, nem véletlenül került gyártásba a Toyota Celica turbo 4WD. Az akkori FIA szabályok szerint ahoz, hogy egy autó A csoportban(A8) versenyezhessen minimum 2500db-ot le kellett gyártani, hogy FIA homologizációt kaphasson és az autónak többé-kevésbé teljesen egyeznie kellett azzal, ami a versenyben indult. Ez egészen 1997-ig volt így és akkor a Group-A-t váltotta a WRC.

ST185 (1989-1993)

A 3S-GTE 2000ccm motorral szerelt GT-Four többek között egy ATA(air-to-air) intercoolert tartalmaz és egy CT26-os twin entry turbó-t.  A JDM(Japan belpiacos) GT-Four 225 lóerő (165 kW)  telejesítményre képes, míg nyomatékban 304 Nm. Ezzel szemben az európai modellek 149kW / 208-210 lóerősek. Az állandó összekerékhajtásról a GT-Fourban egy viszko kuplungos központi difi gondoskodik és néhány modell pontosabban RC/CS hátsó Torsen difit is kaptak.


Toyota Celica ST185 Carlos Sainz

A köztudatban elterjedt megnevezés a Carlos Sainz Celica vagy a Turbo 4WD Celica. A két típus között minimális eltérések vannak. A limitált szérián más az első lökhárító formája, illetve könnyebb is. Nem ATA hanem WTA(water-to-air) intercoolerral szerelt, ezért a géptető is más kicsit. Illetve van benne egy azonosító címke, ami igazolja a limitált darabszámot és a sorszámot.

Ezenkívül a carlos kicsit erősebb, kicsit nehezebb. Duplaszinkronos váltó van benne, ami annyit tesz, hogy full gázon kuplung nélkül tudunk váltani. Van egy hátsó torsen difi is ami a sima t4wdből kimaradt.

 


Toyota Celica ST185 Turbo 4WD

 ST185 TTE Group A

TTE, mint Toyota Team Europe. Ez a verzió volt az, ami aztán megalapozta a Celicák hírnevét a versenysportban. Igazi világbajnok autó. Az alap egy Carlos Sainz Celica volt, ami megkapott minden upgradet, ami a rallyhoz szükséges volt, persze figyelembevéve a FIA előírásait. Megjegyezném a technika soha nem olcsó, itt sem az.
A 6 sebességű Xtrac váltó és difi, ha jók az értesüléseim, olyan 7 millió Ft körüli áron beszerezhetők.

Teljesítmény:220kW@5700rpm (295LE)
Nyomaték: 459Nm@4000rpm


Toyota Celica TTE

Szólj hozzá!

Címkék: blog autó versenyautó garázs celica st185


A bejegyzés trackback címe:

https://go2bamako.blog.hu/api/trackback/id/tr19641851

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.