Tudni illik, nem véletlenül került gyártásba a Toyota Celica turbo 4WD. Az akkori FIA szabályok szerint ahoz, hogy egy autó A csoportban(A8) versenyezhessen minimum 2500db-ot le kellett gyártani, hogy FIA homologizációt kaphasson és az autónak többé-kevésbé teljesen egyeznie kellett azzal, ami a versenyben indult. Ez egészen 1997-ig volt így és akkor a Group-A-t váltotta a WRC.
ST185 (1989-1993)
A 3S-GTE 2000ccm motorral szerelt GT-Four többek között egy ATA(air-to-air) intercoolert tartalmaz és egy CT26-os twin entry turbó-t. A JDM(Japan belpiacos) GT-Four 225 lóerő (165 kW) telejesítményre képes, míg nyomatékban 304 Nm. Ezzel szemben az európai modellek 149kW / 208-210 lóerősek. Az állandó összekerékhajtásról a GT-Fourban egy viszko kuplungos központi difi gondoskodik és néhány modell pontosabban RC/CS hátsó Torsen difit is kaptak.
Toyota Celica ST185 Carlos Sainz
A köztudatban elterjedt megnevezés a Carlos Sainz Celica vagy a Turbo 4WD Celica. A két típus között minimális eltérések vannak. A limitált szérián más az első lökhárító formája, illetve könnyebb is. Nem ATA hanem WTA(water-to-air) intercoolerral szerelt, ezért a géptető is más kicsit. Illetve van benne egy azonosító címke, ami igazolja a limitált darabszámot és a sorszámot.
Ezenkívül a carlos kicsit erősebb, kicsit nehezebb. Duplaszinkronos váltó van benne, ami annyit tesz, hogy full gázon kuplung nélkül tudunk váltani. Van egy hátsó torsen difi is ami a sima t4wdből kimaradt.
ST185 TTE Group A
TTE, mint Toyota Team Europe. Ez a verzió volt az, ami aztán megalapozta a Celicák hírnevét a versenysportban. Igazi világbajnok autó. Az alap egy Carlos Sainz Celica volt, ami megkapott minden upgradet, ami a rallyhoz szükséges volt, persze figyelembevéve a FIA előírásait. Megjegyezném a technika soha nem olcsó, itt sem az.
A 6 sebességű Xtrac váltó és difi, ha jók az értesüléseim, olyan 7 millió Ft körüli áron beszerezhetők.
Teljesítmény:220kW@5700rpm (295LE)
Nyomaték: 459Nm@4000rpm
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.