Ismeretes tény ez a versenysportban és igaz ez a Dakarra illetve bármelyik hosszútávú rallyra, ahol szervízautóra van szükség. A csapat sikerének nagy részében szerepet játszik a szervízautó. Mégis mekkorában és mégis milyen szerepet kap?
A szervízautó nem más, mint egy versenyre felkészített, nagy tároló kapacitsú gépjármű. Teljesítményében és képes-ségeiben hasonló szinten áll, mint a versenyautó. Azt szokták mondani, hogy a nyertes csapatok azért nyernek, mert a szervízautóik mégjobbak. Fontos gondolat ez, hiszen önmagában nem elég, ha a szervízautó megbízható, gyorsnak is kell lennie. Hiszen folyamatosan követnie kell a mezőnyt és támogatni a versenyautót. Ahol a versenyautónak végetér a nap, a szervízeseknek ott kezdődik. Órák alatt kell kijavítani a hibákat és működőképessé varázsolni az autót. Tegyük hozzá, már önmagában a versenyautó is nagy anyagi kihívás, nem beszélve a szervízautó és szervízcsapat alkalmázásáról.
Nem állítom, hogy szervízcsapat nélkül nem lehetne végigcsinálna.
Végiglehet! De akkor egy teljesen más tempót kell autózni, egy teljesen más stílusban. Hiszen, akkor nincs mögöttünk senki, aki segít ha bajba kerülünk.
A Celica Motorsport esetében, mivel versenykategóriában tervezzük az indulást, szükségszerű egy ilyen autó megléte. Nemrég elkezdődtek a megbeszélések eg másik csapattal, akik terepjáróval indulnak túra kategóriában. Ők vállalnák a szervízcsapat szerepét. Megállapodás még nem született, de a beszélgetés már elkezdődött. Új fordulat lenne ez, ami azt jelentené, hogy 2 autóval indulnánk, dupla reklámfelülettel( és tripla versenyköltségekkel:( )
A fejleményekről majd később.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.