A következő cikksorozatban végigvesszük azokat az alkatrészeket, amiket mindenképpen cserélni kell a Budapest-Bamako futamára. Kezdésnek nézzük meg a gátlókat!
TEIN = TEchnical INnovasion
Az autósportban igencsak elterjedt és nagynevű márka széles termékportfolióval várja a vevőket az átlagos felhasználástól a versenysportig bezárólag.
Ime néhány típus a teljesség igénye nélkül:
Ideális sportos utcai használatra, alkalmi pályázásra, gyorsulásra.
Belépő szintű futómű versenysporthoz.
Mindenféle útviszonynak megfelel. Jó választás akár rallyhoz is.
Jó volt viszont látni a TEIN oldalán az ST185-ös Celicát. Ugyanis Yoshio Fujimoto(a cég egyik feje) által vezett Toyota Celica GT-FOUR nyerte meg a Safari Rallyt még 1995-ben.
Azóta sok minden történt. Aki kíváncsi részletekbe menően az látogassa meg a következő címet: www.tein.co.uk/all_about_tein/01.html
Egyik barátom egy 6. generációs Celicába nemrég rendelte meg a SUPER STREET DAMPER kittet. Ha jól tudom Angliából jön és olyan 350000 Ft a vége, ami ezért tényleg nem sok. Ehhez képest a hivatalos forgalmazónál www.jtuning.hu, ez a kit 399900 Ft. Tegyük hozzá, hogy a barátomnak ehhez jár egy ugynevezett EDFC is.
Mi is az az EDFC ?
Az EDFC nem más mint, Electronic Damping Force Controller. Azaz, elektronikusan szabályozható keménység állítás egyenesen az utastérből. 4 kis motor meg egy kontroller segítségével könnyedén kiválaszthatjuk az útviszonyoknak megfelelő keménységet. Valljuk be, azért ez sokkal könnyebb és precízebb beállításokat tesz lehetővé, mint ha mi magunk tekergetnénk. Az EDFC ára kompletten 190 Euro.
Annyit még hozzá fűznék, hogy a versenygátló kit ára könnyedén ennek a duplája is lehet. Több helyen is tesztelték a TEIN-t Celicákban és mindenki meg volt vele elégedve. Talán annyit emelnék ki, hogy általában az terjedt el róla, hogy a puha beállítás se nevezhető puhának, mert az is kemény. Illetve a kemény pedig brutális :)).
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.